lördag 11 december 2010

Har ni sett.....

.... vi har "bara" 86 dagar kvar till beräknat datum då vår lilla plutt är klar! :) Om det stämmer återstår att se men det känns stort att ha passerat under 100 dagar, en liten milstolpe liksom *ler*

Det märks att liten får mindre och mindre plats i sitt bo, sparkarna börjar ta mer ont och nu är det inte bara småkrafsande och plötsliga sparkar som känns, nu börjar dom mer sega och långdragna rörelserna utökas. Man kan se på magen hur något, förmodligen en hand eller fot, förflyttar sig som en stor bula tvärs över magen- coolt och häftigt! Jag är så glad att jag fått en till, sista chans att uppleva en graviditet och ett bebisliv! Att jag sen har en make som dagligen beundrar mig och bebis-boet och ger mig så otroligt vackra, kärleksfulla komplimanger gör ju inte upplevelsen sämre direkt. Jag har- trots att jag är grov (och inte bara mag-grov utan grov über alles)- aldrig känt mig så fin och älskad! Bara en sån här sak- detta fina meddelande låg under mitt täcke i sängen vid läggdax, kolla speciellt in min runda mage *S* (frågade om publiceringslov innan jag la ut bilden då den egentligen är menad bara för mina ögon, men den var så gullig att jag ville dela den med er- och jag fick faktiskt visa den *ler stort*)


För att få en bättre bild av magens växande har jag satt ihop bilder från vecka 19 och vecka 27 (där vi är nu) och nog ser man att omfånget ökat lite *S*


Annars har det hänt mkt här, och det är delvis av den anledningen jag inte har orkat/ hunnit uppdatera bloggen.
* Jag har varit på Havsbadet med jobbet, vi blev bjudna på äventyrsbad, middag med rockshow samt hotellövernattning med frukost. Jag valde att bara medverka vid middag och show och det var en fyra timmar lång kanonupplevelse!
* NLS (NorthernLightScrappers) anordnade en julfest med middag, flera timmars pyssel, möjlighet till shop via ett företag på plats och julklappsutdelning. Jag trivdes som fisken i vattnet (vem gör inte det med ett stort gäng likasinnade pysselmajor *ler*) och sju timmar gick rasande fort!
* Jag har gått truckutbildning på jobbet hela veckan och det var ingen lek! Sammandragningar, foglossningar och sega hjärnceller i kombination med -19 grader ute och ett kursavslut innehållande teoriprov och praktiskt prov i form av uppkörning har slitit hårt på mig! Men det gick vägen och nu är jag en glad innehavare av B-kort på truck! C-behörighet tar jag när jag fått en mer smäcker kropp som tillåter att jag kliver i och ur stortruckarna (då jag inte är så utrymmeskrävande *flinar*)

Truckkort A Plocktruck, ledstaplare, låglyftande åktruck, låglyftare och drag/flak truck
Truckkort B Omfattar alla truckar inom A kategorin samt motviktstruck upp t.o.m 10 ton.
Även skjutstativtruck, smalgångstruck och höglyftande plocktruck.
Truckkort B är den vanligaste behörigheten som eftersöks av arbetsgivarna.
Truckkort C Motviktstruck över 10 ton, hjullastare, hamntruck, terminaltruck m.m.

(text lånad från truckutbildarna.se)


Jag har inte ens tagit mig ork eller tid att hålla min sociala kontakt med vänner uppe, det är tur jag har dom som ringer mig när inte jag ringer dom :) Ett blomsterfång till er!!

Har fått en fin award av Lena (TACK min vän!)

Jag är så härmig att jag gör som hon gjorde för jag tyckte det var halva nöjet med uppgiften som följde med awarden ;)

Man ska alltså skriva tre saker om sig själv och jag är;
- social
- rättvis
- känslosam

Messade maken på jobbet och bad han skriva tre saker om mig och i returnerande sms stod det;
- rättvis
- omtänksam
- kärleksfull

Vi hade en som stämde överens iaf *s*

Sen ska man skicka denna vidare och då vill jag gärna skicka den till
Monkan
Annelie
Anna
Känn inget tvång, det vore bara kul om ni oxå nappade på utmaningen- huvudsyftet med awarden är dock att jag gillar att läsa era bloggar! :) Kopiera in bilden i er blogg och känn er som superbloggare!

Detta kort nådde sin mottagare för någon helg sedan då han uppvaktades av sina nära och kära. Då jag inte äger stämplar med pimpelfiske eller döda firrar, ritade jag på fri hand och så här blev resultatet;


Kylan har kopplat sitt grepp om oss och jag var tvungen att fota av vår tempmätare en kväll när det skiljde 40,4 grader mellan inne- och utetemp. Fina differenser!


Nu ska jag krypa till kojs med en ny bok och försöka vagga lillan till ro, det är stökigt värre på insidan just nu!

Ha en skön tredje advent imorn och ta hand om er!!