söndag 29 augusti 2010

Bloggcandy...

... som jag bara inte kan motstå! Superduktiga Malin har en finfin utlottning på sin blogg och jag dregglar bara jag tänker att det finns en mikroskopisk chans till vinst om man är med. Mikroskopisk chans gäller då mig, för jag brukar inte ha tur i tävlingar!! Har slutat delta just pga min otur men men... skam den som ger sig... en till kan jag "offra" mig på *S*
Gå in på hennes blogg och delta i utlottningen (klicka på hennes namn el på bild i sidebaren) Instruktioner finns där.

Sen är det läge för en liten skämtsam varning; eventuella besökare på vår ack så livsnödvändiga tron (i stora "salen") kan räkna med att bli uttittade å det grövsta så det gäller att inte vara fin i kanten... Detta upptäckte jag när jag gjorde mitt senaste besök på nämnda tron- en blå badfisk instoppad i en tom toarullshylsa låg och glodde på mig med tungan utsträckt! Tänk vad lite som roar barn, gissar att det är någon av våra minderåriga som arrangerat detta och inte maken även om hans leksinne finns kvar i stor dos *s*


Idag var det pissväder och jag fick ett av mina sällsynta men hett efterlängtade ryck.... Tog gammalt hederligt bänkpapper, rev ut ALLA mina kläder ur garderoberna och klädde alla hyllplan med papp. Till saken hör att Mattias har snickrat till snyggaste snedtaksgarderoberna i vårt sovrum och därav mina spånskive-hyllplan. Funktionella och stabila men lite "smådammig och träig" känsla över dom. Efter beklädnad var det så dax för den stora rensningen! Förnuftet pratade högre än hjärtat idag så nu åkte två tredjedelar av mitt klädinnehav i säck- även sånt som sved att plocka undan!! Förutom kläder som passar gårdags- och dagsaktuell kroppsbyggnad sparade jag endast några "på-gränsen-plagg" som jag kanske, kanske kan få på mig nästa sommar när mini kommit ut och amningen förhoppningsvis hetsätit lite överflödskilon. Återstår att se. Hur som.... ena garderoben blev tom och den andra halvfull, om ens det! Hejdå alla snärtiga "smaljeans" och tajta toppar, alla korta kjolar och figursydda blusar, alla kläder från sent 90-tal och fram till idag*snyft*

Nu har jag bara några enstaka skift kvar på min nuvarande avdelning på jobbet, sedan bär det av till det nya stället- spännande värre men skitkul :) Nu är det bara att hoppas att graviditetsgröten som grott fast i hjärnan stannar upp i växten så jag fattar vad dom lär mig och att jag lyckas hålla mig vaken så jag inte somnar mitt i allt- det vore riktigt pinsamt!! Har fortfarande lite problem med min trötthet men inte värre än att jag blir som ny efter en liten powernap varje dag ;)
Magen börjar puta- inte bara fläskmagen utan även babymagen *flin* - och jag har hunnit beställa några sköna plagg med mer utrymme i fören :) I vår fina stad är det ett skrämmande dåligt utbud på mamma-kläder så för min del blev det postorder och en förhoppning om en kommande Luleåresa framöver. Tror det finns mer där även om dom till stor del har samma affärer som vi har.

Ojoj... det svänger häftigt här, det ena ämnet efter det andra avhandlas som på löpande band och utan andningspaus *S* Återkommer med rapportering om vår Krakowresa som jag och maken gjorde förra veckan. Det är många bilder och mycket att berätta så det sparar jag till senare.

Sköt om er därute!!