söndag 4 mars 2012

Stora bilbarnstolen....

...är inköpt! Billigt är det inte men ändå klart värt det! Dels ska liten sitta säkert- och bekvämt- när vi rullar efter vägarna och dels så är det skönt att ha en stol som är teknisk men enkel. Men ett kan man konstatera- dagens bilbarnstolar är inte vad dom var förr i tiden när storbarnen var små ;) Dom är snyggare, säkrare och smidigare (det var inte alltid bättre förr *ler*)

"Hmmm, var har jag hamnat?!" *skeptisk*

"MIN alldeles egna, nya stol?" *fundersam*

"Japp, den här gillar jag!" *nöjd*

Vilken spännande natt jag haft! Jag har rattat stora timmertrucken och det mina vänner- det är ingen barnlek! Det var jättespännande och jättekul men när jag klev ur trucken, skakade benen av muskelkramp och axlarna ramlade ner från öronsnibbarna. Jästarns vad jag satt och spände mig! Nu gäller det att öva, nöta, öva ännu mer och hitta lugnet så att jag kan ta mina pass utan att förstöra kroppen helt! Trucken i sig är bekväm men det är svårt att sitta ergonomiskt när alla muskler stretar i max ;) Om drygt en vecka tar jag kortet för hjullastare och dan efter det har jag uppkörning på the big one och jag har redan varnat min familj om att det kommer att bo en vrakmorsa i huset den närmaste tiden ;)

Imorse när jag kom hem så var jag lite övertrött och hade svårt att tagga ner. Plockade här och där efter 11-åringarnas hockeykväll, fyllde och körde igång diskmaskinen och när jag kom upp till sovrummet, hade Matte och Sally vaknat. Matte hade legat illa så han var totalt ledbruten (=klent byggd;)) så jag tog ner lillan och fixade morgonbestyr bestående av ny blöja, påklädning och grötfrulle. Kl 7.30 la jag ner huvudet på kudden och jag hann nog knappt sluta locken så var jag borta i drömmarnas land :)

10.30 vaknade jag och kunde omöjligt somna om så det var bara att stiga upp. Solen strålade, Sally var lagomt lunchtrött och Matte var fortfarande ond i kroppen så vi klädde oss och tog en lugn prommis i det underbara vädret.

Nu ska vi kämpa oss igenom två timmar innan liten ska ha kvällsgröt och nattas och banne mig- jag tror jag låser dörren och gör en snuskigt tidig kväll jag oxå för jag ligger minus på sömnkontot. Matte jobbar natt och alla andra barn kommer imorn så det gäller att passa på.... ett korsord, lite wordfeud och sen snarka sig lite- lovely! ;)

Ta hand om er och håll er friska ni som inte trillat dit på nåt än!!
KRAM