fredag 9 september 2011

Vårat liv...

..skulle lätt kunna bli såhär ...
klicka på bild (lånad från PT)

...om jag inte var så hård på min familj om att man lägger undan mobilerna vid matbordet. Visst händer det att någon av barnen på ett diskret sätt försöker smyga iväg ett sms under bordsskivan men då verbal- hugger mamman i huset :) Middagen vid fem-snåret är i princip den enda måltiden under skol- och arbetsvecka då majoriteten av familjen är samlad och den stunden vill jag ta tillvara på. Sen ser jag att alla- ja, jag erkänner, även jag är inkluderad- blir mer och mer beroende av den satans tingesten! När jag snusade så var dosan och dess innehåll min bästa vän, prillan var det sista jag la in innan sänggående och det första jag pulade in vid uppvaknande- idag är det nästan samma sak fast nu ska man ha en mobil i handen (och detta gäller i allra högsta grad för Matte! ;)) Lite skrämmande tendens!

Det är skönt att det är fredag och stundande helg fast jag ska inte säga att vi är lediga för det. Imorn anordnar yngsta sonens lag en fotbollscup och där ska vi ha arbetspass 9-14 och det ska bakas fika till försäljning. Söndag har bonusdottern match - "bara" tredje matchen den här veckan (förutom träningar)- och jämnåriga sonen har säsongens första innebandyträning inkluderat ett föräldramöte. Så helgen går i sportens tecken och ja- det ÄR roligt men ibland skulle det faktiskt vara skönt med en sportfri vecka/helg för det tar så otroligt mycket tid! Får man vara ärlig och säga så?! Ja, i min värld får man det även om det är helgerån i andras ögon!

Har gjort ett kort som ska levereras om några veckor så jag bjuder bara på en sneakpeak än så länge;



Idag är det hipp hurra för Sally, hon är 6 månader idag!!) Det är sjukt vad tiden går fort! Hon är duktig- men opålitlig- när det gäller att sitta själv, hon har inte 100- procentig koll på balansen än så man får hålla sig i närheten eller palla upp kuddar runt henne. Hon gråter när man lämnar rummet och hon lyssnar till sitt namn. Hon gnuggar och gosar sin näsa röd i sin iver att kramas och hon blir lycklig när syskonen kommer hem och gullar med henne. Hon drar alla i håret och gillar att åka bil. Hon är en hejare på att dricka vatten ur en mugg utan pip och det skiter sig fortfarande med flaska- vill inte! :) Tänk att vara så liten och känna av sin vilja så mycket, det är fascinerande *ler* Hon vilar tre gånger/ dag och nattsover fortfarande med oss i storsängen *mys* Hon biter på allt hon kommer åt för att klia tandköttet och hon pussas med öppen mun och båda händerna fastnypta i "offrets" kinder. Hon står rak som en fura när hon väl behagar stå och hon är världsbäst på att trycka in sina vassa små tår i mammas mjuka mage när hon ska somna för natten ;) Älskade unge, hon är så fin och så "personlig" Det är som vår 18-åring konstaterat tidigare- "hon börjar som bli mer människa" *s* Jag antar att man kan tolka det som att hon börjar bli en stor, liten tjej med personlighet :)

Liten, glad boxare i fina hemstickade kläder från morfars :)

Nu ska jag och Sally hämta tre av hennes syskon på deras skolor, det är dax för dom att göra helg!


Sköt om er och glöm för all del inte att kommentera :)